5 Mart 2013 Salı

Black: Benim Dünyamın Tek Bir ismi Var "Siyah"

"Herkesin alfabesi a ,b,c,d,e ile başlarken senin alfaben B,L,A,C,K ile başlıyor, bunu bilmen lazım”



Bollywood filmlerinin etkileyiciliğiyle Hollywood filmlerini ardında bırakmaya başladığı bir gerçek. Black 'da bu örneklerden biri.
Hayatını karanlıkta yaşamaya mahkum olan kör ve sağır bir kızın, öğretmeni sayesinde karanlığın ardındaki aydınlığı görmesini ele alan bir dram. 

Genel olarak konu şöyle ; Küçüklüğünde geçirdiği ateşli bir hastalık sonucu kör ve sağır olan Michelle yaşamı boyunca hiç bir şeyi kendi başına yapamıyordur. Üstelik birde çevresindekilere zarar vermeye başlayınca babası onun yatılı bir okula gönderilmesini düşünür. Annesi ise bu duruma razı değildir. Ancak o da kızı için hiç umut olmadığının farkındadır. Taa ki karşılarına Debraj Sahai çıkana dek. Bu öğretmen karşılaştıkları tüm eğitimcilerden farklı ve serttir. Kızlarının yemeği eliyle yemesi ailesini rahatsız etmezken Debraj onun önünden yemeğini almış normal bir çocuk gibi kaşıkla yemezse aç kalacağını ona göstermiştir. Ancak bu hem kör hem sağır bir kız için hiç kolay değildir. İlerleyen süreçte ise öğretmeni her zaman yanında olacak Michelle'in hem gören gözü hem duyan kulağı olacaktır.

Başlarda yaşanan tüm olumsuzluklar, imkansızlıklar, gözlerinizi yaşartacak, buna emin olabilirsiniz. Öyle ki bir süre sonra burnunuzun direkleri sızlayacak, boğazınız yanacak ve en önemlisi ise film boyunca kendinize şu soruyu soracaksınız "Ya ben de  böyle olsaydım ?"

Yazımın devamında spoiler vardır. İzlemeyenler okumasın . Yada okusun keyifleri bilir :)

"Benim hikayemdeki dünya farklı.
Sesler sessizliğe dönüşür..Aydınlık da karanlığa.
Benim dünyam bu…
Ne görülür, ne de duyulur.
Benim dünyamın tek bir ismi var: SİYAH"

Bir annenin çaresizliğini gözler önüne seren en iyi film. Bir annenin sınanabileceği en büyük zorluk işte budur kesinlikle. İçimi sızlatan bir sahne... Tabii bu kızın oyunculuğu var birde. Yani mükemmel ötesi bir performans sergilemiş. İnsan bir süre sonra olayı gerçekten yaşamaya başlıyor.




Bizim sevgi dolu öğretmenimiz olayı güzel özetlemiş aslında ;


-Hayat rahimden de başlasa topraktan da başlasa yolculuğu karanlıkta başlar ve karanlıkta biter. Birgün hepimiz bu karanlıktan geçmek zorunda kalacağız ve ışığa ulaşacağız.

Bu filmde konu  etkileyici ve öğretici , oyuncular mükemmel ancak atlanılmaması gerekn bir ayrıntı daha var:Sahnelerin mükemmel bir şekilde çekilmesi. Filmde öyle kartpostallık sahneler var ki böyle bakıp bakıp dalıyorsun.Profösyenelliğin en üst derecesine ulaşmış adamlar. Yönetmene saygılarımı iletiyorum bu konuda. Hürmetler:))


Sonuç olarak şunu diyorum ki anlatılması imkansız bir film. İzlenmesi şart yani Ben iki yıl önce izlememe rağmen hala aklımdan çıkaramıyorsam ve yazma gereği duyuyorsam demek ki birşey var da izleyin diyoruz yani :))

Vedamı Black filminin son sahnesiyle ediyorum. Ve en güzel sahnesi....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder